woensdag 9 juni 2010

Thank you, Moood!


Wie net als ik graag naar het tv-programma Project Runway kijkt, kent ‘Mood Designer Fabrics’. Mood Inc. speelt een belangrijke rol in tv-programma Project Runway, in Amerika gepresenteerd door topmodel Heidi Klum. Week na week breekt zij een carrière in de knop: ‘One day you’re in, one day you’re out. Auf Wiedersehen.’

Mood Inc. bevindt zich op de derde verdieping van 225 West 37th Street op Manhattan. Hier vind je honderden verschillende soorten stoffen, van de eenvoudigste katoenen lap tot de meest verfijnde zijde. Hier doen de al dan niet aanstormende talenten hun boodschappen. Na het afrekenen van stof/knoop/rits roepen de talenten nog een kauwend ‘Thank youououou Mooooooood’ – dit om het ook voor Mood wat lucratiever te maken, lijkt me.

Een bezoek aan Moods Inc. zou voor mij een niet meer dan logische derde stap zijn in een uitgebalanceerd samengesteld meerjaren-how-to-sew-stappenplan. Stap 1: koop een degelijke naaimachine (december 2008). Stap 2: volg een aantal naailessen in Amsterdam-Oost (april-juni 2009). Stap 3: Go West en zoek een passende stof om nu eens zelf een overdonderende jurk te maken. M. wilde wel sponsor zijn van dit Project, dus begaven wij ons in alle vroegte naar het Garment District.

Om kort te gaan: de keuze is gevallen op een zuurstokroze Italiaanse zijde, waarvan ik in gedachten al een elegante cocktail dress heb gemaakt. Volgens M. zou een paar Christian Louboutins er niet onder misstaan. Voilà, een designerduo was geboren.

Om tot een enigszins geanimeerd gesprek te geraken met de norse man die voor mij de 2,5 yard van de rol knipte, meldde ik hem dat dit een jurk zou worden, waarin ik eruit zou zien als ‘Cotton Candy’. Kennelijk was dit een zijn Italiaanse zijde onwaardige opmerking. Hij keek me streng aan en antwoordde:’Well. That is a funny way to put it.’

Auf Wiedersehen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten