zondag 20 juni 2010

Mermaids


Eens per jaar vindt er een feestelijke en bizarre optocht plaats op Coney Island: de Mermaid Parade. Zaterdag 19 juni was het zover.

Na eerst een ochtendje op mijn Brooklynhanddoek een boek te hebben gelezen werd het tijd om op de boardwalk een geschikte plek te vinden. Ik bevond mij in goed gezelschap, want op de een of andere manier hadden de Fransen naast mij een Albert Heijn beessie bij zich – voor mij de eerste live van het seizoen.

De Mermaid Parade bestaat uit als zeemeerminnen/vissen/schildpadden/piraten (schaars) verklede mensen die in een optocht langs het publiek lopen/rijden/dansen. Een bonte optocht die het midden houdt tussen carnaval en de Gaypride.

Bij sommige zeemeerminnen was slechts het onderlichaam bedekt. Het effect dat dit op de aanwezige mannen had was onvoorstelbaar: ze deden alsof ze dat NOG NOOIT van hun leven hadden gezien. Iedereen wilde met de Blote Borsten op de foto en nu wist ik het zeker: topless zonnen zou er op Coney Island niet inzitten, wilde ik met goed fatsoen mijn boek uitlezen.

De Mermaid Parade werd dit jaar door sommigen aangegrepen om eens flink kritisch over de Olievlek te zijn. Sommigen hadden zich als met oliebesmeurde zeedieren verkleed, vergezeld van spandoeken met daarop anti-BP teksten.

Wat rest zijn de foto’s. Graag verwijs ik je naar mijn Flickr account, waar je naast andere NY foto’s de plaatjes van de Mermaid Parade kunt bekijken (zodra ik ze heb geupload, omg het is hier soms zooo traag).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten