zondag 13 juni 2010

Bee-lighted to bee here

Celebrate BBG at 100! Oftewel, kom naar de Bee Day Party in de Botanische tuin van Brooklyn. Ik ging er gister heen en ik heb er mijn ogen uit gekeken.

Brooklyn Botanic Garden is echt een heel mooi en grote botanische tuin, met een Chinees paviljoen, een Cherry Lawn en een volop bloeiende rozentuin. De rozen hebben soms rozige namen als Rosemary Rose en Baby Love, en andere zijn soms wat hysterisch gedoopt, zoals de Barbra Streisand. Door de rozen Helga, Nicole en Edina voelde ik me waarachtig weer een beetje thuis :-)

De Botanische tuin viert dit jaar zijn honderdjarig bestaan en deed dat dus gisteren met een speciale Bee Day Party: honing proeven, presentaties, lezingen, rondleidingen en live muziek en dans vormden de belangrijkste bestanddelen.

Maar ook verkleedpartijen voor kinderen. Nog nooit heb ik zoveel klein grut bij elkaar gezien dat al roepend 'I LOOOVVEEEE BEEEzzz' door het park sprong met ofwel in elkaar geflanste vleugels op de rug, of met haarbandjes in voorzien van twee verticaal geplaatste tie-wraps (lees: voelsprieten). Om een idee te krijgen:



Ik kan hier nu schrijven dat de lezingen die ik bijwoonde heel interessant en leerzaam waren, maar ze waren zo rustgevend dat ik af en toe in slaap viel. Tja. Het feest begon pas echt toen toen een lokale dansgroep kwam optreden. Iedereen van de groep (allemaal volwassen mensen) waren verkleed als bijen. Zie de foto:



Tot slot richtte de voorzitter van de Botanische Tuin een dankwoord aan het publiek, vrijwilligers en alle bijen om het honderdjarig bestaan van de tuin onderstrepen. Dat deed hij o.a. met de boodschap 'This garden is as old as Mother Theresa and the Manhattan Bridge'(luid gejuich). En natuurlijk... ook de voorzitter was BEElighted to bee here.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten